Branding your business - promootiotuotteiden tämän päivän trendit

Teknologia ja tekniset tuotteet ovat viime aikoina olleet kasvavia trendejä yritysten ja organisaatioiden promootiotuotteissa. Kestävä kehityksen merkitys ja arvomaailma nostavat voimakkaasti päätään. On tärkeätä tietää mistä tuote tulee, miten se on valmistettu ja noudattaako tuotteen toimittaja ja valmistaja Fair Trade –kaupan periaatteita. 

Harva tulee miettineeksi, että tutkimusten mukaan promootiotuotteet ovat yksi tehokkaimmista markkinointityökaluista ja brändityökaluista erityisesti start-up-yrityksille, pienille ja suurille yrityksille, instituutioille ja organisaatioille. Promootiotuotteet ovat erittäin kustannustehokas tapa rakentaa yrityksen ja organisaation brändiä.

Kasvava trendi promootiotuotteiden hyödyntämisessä ovat tekniset ja teknologiset tuotteet. Nykytrendin mukaisesti promootiotuotteen pitää olla teknisesti älykäs, laadukas, sosiaalinen, erilainen ja ”connected”. Tällä hetkellä tekniset ja teknologiatuotteet ovat nopeiten kasvava kategoria, kun mietitään yritysten ja organisaatioiden promootiotuotteita.

Toinen merkittävä muutos promootiotuotteissa on laatu: ”cheap is out – value is in”. Laadun merkitys on kasvanut huomattavasti myös nk. give-aways –kategoriassa eli jakotuotteissa. Tämä on tärkeätä siksikin, että promootiotuotteiden huomioarvo on jopa suurempi kuin televisio-, printti tai online-mainonnan (PPAI). Tutkimusten mukaan 73 % ihmisistä käyttävät promootiotuotteita vähintään kerran viikossa ja 45 % kerran päivässä. Lisäksi 58 % ihmisistä eivät hävitä promootiotuotteita 1 – 4 vuoden aikana. Siksi on väliä, miten promootiotuotteet merkataan, minkä laatuisia ne ovat ja kuinka miellyttäviä ne ovat, jotta ne tukevat sekä kehittävät yrityksen ja organisaation brändiä.

Lisäksi on huomattava, että tutkimusten mukaan kahdeksan kymmenestä ihmisestä haluaa saada promootiotuotteita, kun vastaavasti seitsemän kymmenestä ihmisestä pitää online-markkinointia jopa ärsyttävänä (PPAI).

Mekin More Onissa olemme huomanneet viimeisen 23 vuoden aikana, miten laadun merkitys on korostunut promootiotuotteissa. Kun esimerkiksi yrityksen ja organisaation työvaatteen merkkaus on suunniteltu hyvin, niitä halutaan käyttää myös työpaikan ulkopuolella ja vapaa-aikana. Give-away eli jakotuotteen pitää olla tapahtumissa sekä kampanjoissa edullisuuden lisäksi hyvälaatuinen ja sillä pitää olla jokin merkitys ja/tai tarina.

Me More Onissa panostamme laatuun, tarinoihin, tuotteiden käyttömukavuuteen, yksilöllisyyteen ja merkkausten suunnitteluun. Olkoon kysymyksessä silkkipainatus, siirtokuva, kangasmerkki, brodeeraus, kirjailtu merkki tai muu merkkaustapa, niin me toimitamme myös pieniä määriä promootiotuotteita merkattuna, aina yksittäiskappaleista lähtien.

Arvostamme tuotteissa kestävää kehitystä sekä Fair Trade –kaupan periaatteita ja haluamme edistää sosiaalista ja ekologista vastuullisuutta.

Ota yhteyttä, jos haluat keskustella asiasta lisää.

Olli Ilmolahti

olli.ilmolahti@moreon.fi

More On Oy

040 528 9005

Edellinen
Edellinen

Mikä ihmeen t-paita?

Seuraava
Seuraava

Yksilöllinen profilointi huomataan - brändää, profiloi ja menesty!