Euroopan Kulttuuripääkaupunki Turku

More On Oy toimi Euroopan kulttuuripääkaupunki Turku 2011 yhteistyöyrityksenä vastaten virallisten Turku 2011 kulttuuripääkaupunki –tuotelinjan luomisesta ja kehittämisestä, lisenssoinnista,  myynnistä, markkinoinnista ja jakelukanavista.

Turku toimi vuonna 2011 Euroopan kulttuuripääkaupunkina ja projektin johtamisesta vastasi Turun kaupungin perustama Turku 2011 –säätiö. Suomen suurimman kulttuuriprojektin budjetti oli 55,5 miljoonaa euroa. Tutkimuksen mukaan Turun imago eurooppalaisena kulttuurikaupunkina vahvistui ja
Turun kulttuurielämää seurataan nyt kaikkialla Suomessa kiinnostuneemmin kuin aikaisemmin.

Projektin aikana järjestettiin 8 200 tapahtumaa ja tilaisuutta joissa oli mukana 23 000 taiteilijaa, tekijää ja tuottajaa. Lähes 2000 heistä tulivat Suomen ulkopuolelta, muualta Euroopasta ja muista maanosista. Mukana oli myös 13 000 vapaaehtoista. Kulttuuripääkaupunkitapahtumissa oli 2,2 miljoonaa käyntiä ja 248 000 kävijää vieraili vuoden pääareena Logomossa.

Euroopan kulttuuripääkaupunki vuoden Kulttuuri tekee hyvää -teema näkyi myös tapahtuman iloisessa ja pirteässä ilmeessä. Oranssi pallo ja Turun palon innoistamana liekki-tunnus näkyvät myös tuotteistuksessa.

Tuotevalikoimassa huomioitiin niin lapset, nuoret ja aikuiset, unohtamatta säätiön ja Turun kaupungin lahjatuotteita. Tuotteet olivat laadukkaita käyttötuotteita aina stressipallosta vaatteisiin ja koruista musiikkiin. Tapahtumasta tuotteistettiin romahtaneesta Myllysillasta oma tarinansa – Osta pala Myllysiltaa ja tuet kulttuuria.

More On Oy vastasi tuotteistuksesta alusta loppuun avaimet käteen periaatteella.

Tuotteita oli myynnissä Turku2011shop –verkkokaupan lisäksi Turun tavarataloissa ja kaupoissa, Turku 2011 Kulma-kaupassa, Logomon kaupassa, museoissa ja tapahtumissa. Tuotteiden tuotto käytettiin hankkeen tukemiseen.

Tapahtumatuotteistus
Projektinhallinta
Organisointi
Lisensointi
Markkinointi & Jakelu

Edellinen
Edellinen

Judo For Peace