Tänäänkin olemme kuulleet huolestuttavia uutisia esimerkiksi Välimeren tilanteesta. Puhutaan jopa, että muoviroskat ovat muuttamassa Välimeren valtavaksi muovimereksi. Uutisen mukaan suurimmat syyt Välimeren muoviongelmiin ovat liiallinen muovinkäyttö, heikko jätteiden käsittely ja massaturismi.
Tämä ei tietenkään ole ainut haaste, mikä on edessämme ja käsissämme jo nyt. Yksi haasteista on puuvillan viljely ja tekstiiliteollisuus sekä vallitsevat työolot, lapsityövoima sekä köyhyys niillä alueilla, jossa tekstiilejä ja tekstiileiden raaka-aineita tuotetaan edullisesti.
James Harvest Sportwear -brändi täyttää tänä vuonna 30-vuotta ja on hyvä esimerkki vastuullisesta brändistä, jolle on ominaista korkea laatu. Koko mallisto pohjautuu amerikkalaiseen collegemuotiin sekä business- ja vapaa-ajan pukeutumiseen, jolle on ominaista korkea laatu. Brändi panostaa voimakkaasti suunnitteluun, tuotteiden käytännöllisyyden ja kestävyyden varmistamiseksi, muodikkuutta unohtamatta.
James Harvest on 30-vuotisen olemassa olonsa aikana saavuttanut erityisesti yrityksissä ja yritysten business- sekä vapaa-ajan pukeutumisessa vakaan aseman. Yritykset ja organisaatiot, jotka painottavat laatua sekä brändin rakentamisen tärkeyttä omassa toiminnassaan, valitsevat usein omat tunnusasunsa sekä mainostekstiilinsä juuri James Harvest Sprortwearin mallistosta. Mallisto kattaa tuotteet vapaa-ajan laadukkaista T-paidoista ja pikeepaidoista, aina huppareihin, collegeasuihin ja korkealaatuisiin kauluspaitoihin sekä takkeihin saakka.
Vastuullisuus ja toiminnan vaikutukset
James Harvest Sportwear panostaa klassisiin malleihin ja laadukkaisiin tuotteisiin – konsepti, joka ei ole koskaan pois muodista. Laatu on hyvä tapa taata pitkäaikainen ja kestävä kulutus. Tuotteet ovat turvallisia ja eivät sisällä kiellettyjä ainesosia.
Kaikkien James Harvest Sportware –malliston toimittajat joutuvat läpäisemään tiukan seulan. Brändi on mukana mm. Swedish Chemicals Groupin toiminnassa, jossa seurataan lainsäädännön kehitystä sekä uusimpia kehitysaskeleita kemikaalin käytön ja niiden vaikutusten osalta.
Lisäksi James Harvest Sportwear noudattaa BSCI:n (Business Social Compliance Initiative) sääntöjä ja suosituksia. Säännöt ja ohjeistukset pitävät sisällään vaatimukset minimipalkasta, työajoista ja lapsityövoiman käytöstä, monien muiden kansainvälisten ohjeiden ja sääntöjen lisäksi.
BSCI-raportti ei ole sertifikaatti, vaan se on työkalu brändeille, jotka kantavat vastuun ympäristöstä, luonnosta ja haluavat olla mukana kestävässä kehityksessä vastuullisena toimijana. Tällä hetkellä jo yli 1300 yritystä on liittynyt BSCI:n toimintaan ja sitoutunut noudattamaan laadittua säännöstöä ja tekemään tarkistuksia kolmansille osapuolille riippumattomien tarkastajien toimesta.
Lapsityövoima ja köyhyys
Tänään arviolta miljardi ihmistä elää äärimmäisessä köyhyydessä. Tämä on usein pohjimmainen syy maailmanlaajuisiin ongelmiin, kuten lapsityövoiman käyttöön ja perusoikeuksien kieltämiseen.
”Hand in Hand –organisaatio” taistelee köyhyyttä vastaan yrittäjätoiminnan avulla. Organisaation tavoitteena on luoda 10 miljoonaa työpaikkaa maailman köyhimpien alueiden ihmisille. James Harvest Sportwear tukee ”Hand in Hand –organisaation” toimintaa varoilla, joilla kyetään tukemaan kolmen köyhän kylän osallistumista projektiin, joka pitää sisällään naisten kouluttamista ja lapsityövoiman lakkauttamista köyhillä alueilla. Lisäksi projektiin liittyy oppivelvollisuus ja ympäristöohjelma, jonka keskeisenä fokuksena on jätehuolto, vedenkäsittely ja biohuolto. Näillä toimenpiteillä James Harvest Sportwear pyrkii omalta osaltaan vähentämään ympäristövaikutuksia sekä leikkaamaan kasvihuonepäästöjen määrää ja kantamaan yhteiskuntavastuun kestävän kehityksen osalta.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä meihin, jos haluat keskustella lisää ja tutustua tarkemmin James Harvest Sportwearin tuotteisiin, kerromme mielellämme lisää. Juhlavuoden kunniaksi James Harvest Sportwearilla on joka kuukausi huipputarjouksia – hyödynnä etusi.
More On – Bränding Your Business
Olli Ilmolahti
More On Oy
040 528 9005