+358 9 6844 9920 moreon@moreon.fi
Kotkan Meripäivät panostaa kestävään kehitykseen

Kotkan Meripäivät panostaa kestävään kehitykseen

Kotkan Meripäivät on järjestetty vuodesta 1962 lähtien. Tapahtuma alkaa virallisesti torstaina avajaisparaatilla, joka kulkee Kotkansaarelle Keskuskatua pitkin. Meripäivien monipuolinen ohjelma on sekoitus paikallista ja valtakunnallista musiikkia, perheille suunnattua ohjelmaa, veneilytapahtumia, tivolin hurmaa ja pellehyppyjä! Merimarkkinat ovat erottamaton osa Meripäiviä. Kantasatama on tänä vuonna markkinoiden ja koko tapahtuman ydinaluetta. Elämystie tarjoaa monipuolisesti upeita osastoja halkoen koko tapahtuma-alueen. Rantapromenadi ja Vellamonkuja muodostavat alueen, jossa löytyy upeita merihenkisiä tuotteita sekä kädentaitajia. Uutuutena on tänä vuonna erityinen ruokatorialue Merikeskus Vellamon edustalla. Tapahtumassa on koettavaa ja nähtävää koko perheelle.   More On tuotteistaa Kotkan Meripäivien viralliset tapahtumatuotteet Myös More Onilla on oma Kotkan Meripäivien virallisten tapahtumatuotteiden myyntipiste parhaalla paikalla. Viralliset tapahtumatuotteet ovat myynnissä ja nähtävillä jo nyt, Meripäivien omassa verkkokaupassa osoitteessa shop.meripaivat.com. Kotkan Meripäivät panostaa toiminnassaan kestävään kehitykseen ja ekologisuuteen. Myös viralliset tapahtumatuotteet ovat sertifioituja kestävän kehityksen tuotteita. T-paidat, hupparit, kangaskassit ja essut naisille, miehille ja lapsille sekä vauvabodyt ja ruokalaput vauvoille ovat valmistettu korkealaatuisesta orgaanisesta reilun kaupan puuvillasta.     Kestävä kehitys on vastuullisuutta – sertifioiduilla vaatteilla on sosiaalista ja ympäristöllistä arvoa Suurin osa vaatteista on nykypäivänä tuotettu kehitysmaissa, joissa ei aina pystytä takaamaan työntekijän oikeuksia tai suojelemaan ympäristöä. Öljyn jälkeen vaateala on maailman toiseksi saastuttavin teollisuuden ala. Vaateala asettaakin kysynnän kasvaessa ja edullisten hintojen vuoksi usein puuvillan viljelijöiden ja vaatealan tehtaiden työntekijöiden terveyden sekä turvallisuuden vaaroille ja haasteille alttiiksi. Tämän vuoksi myös Kotkan Meripäivät halusi Neutralin Certified Responsibility™ laadukkaat vaatteet tapahtuman virallisiksi tapahtumatuotteiksi Meripäivien visuaalisella ilmeellä. Kaikki Neutral® -vaatteet on sertifioitu ja tuotetaan korkeimpien ympäristö-, sosiaalisten ja eettisten standardien mukaan. Kaikissa Neutral® -tuotteissa ja Kotkan Meripäivien virallisissa tapahtumatuotteissa on kestävän kehityksen ”tagit/tuotekortit”, joista helposti ja nopeasti näkee tuotteiden ominaisuudet sekä tiedot kestävän...

VINGA – ERILAINEN SKANDINAAVINEN VAIHTOEHTO

Vinga of Swedenin tuotteet ovat tunnettuja laadukkuudesta sekä hieman erilaisesta skandinaavisesta designista ja tyylistä. Pakkaukset ovat huolellisesti mietittyjä, tyylikkäitä ja tuotteet käytännöllisiä erilaisiin tarpeisiin. Kuten More On Oy, myös Vinga panostaa vastuullisuuteen ja pyrkii löytämään ympäristöystävällisä materiaaleja sekä energiaa säästäviä tuotantomenetelmiä. Hyvänä esimerkkinä uudenlaisesta sekä trendikkäästä ajattelusta ovat laukkujen, kylmälaukkujen, esiliinojen, reppujen sekä uusien kesätuotteiden raikas ilme ja design. Vingan tuotteet sopivat niin toimistolle, asiakas- ja liikelahjoiksi, kampanja- ja promootiotuotteiksi kuin kotiin rannalle, urheiluun ja vapaa-aikaan. Tuotelinjasta löytyvät myös turvallisuustuotteet, kuten sammutuspeitteet kotiin, mökille ja toimistolle, useilla eri kuosilla. Turvallisuustuotteiden tyylikkäiden kuosien kääntöpuolella on suomen-, ruotsin-, englannin- ja norjankieliset käyttöohjeet. Erityisesti näin kesällä pelit ovat mukavia ja toiminnallisia tuotteita. Pelejä on useita, aina klassisista FIA- ja PETANKKI-peleistä lähtien, näyttävissä lahjapakkauksissa. Pelit kulkevat kätevästi muun kesävarustuksen kanssa Vingan laukuissa. Vedenpitävät reput, tietokonesalkut, trolleyt sekä pyörälaukut ja raikkaan väriset olkalaukut toimivat ryhdikkäästi vaativissakin olosuhteissa. Käyttettävyys ja käytännöllisyys Erinomaisia ja käytännöllisiä asiakas- ja liikelahjoja ovat mm. tilava ja tyylikäs sisustuskori sanomalehdille, torkkupeitoille ja haloille. Samaan sarjaan kuuluvat lukuteline, johon voi sijoittaa tabletin tai älypuhelimen hyvään lukuasentoon sekä taitettava tarjotin, jossa on uniikki muotoilu. Tarjottimen reunat saa pystyyn kulmissa sijaitsevien pienien magneettinappien avulla. Tarjotin on samalla erinomainen säilytyslokero pienemmille tavaroille, kuten esim. koruille ja avaimille. Tuotteet ovat valmistettu jämäkästä keinonahasta, mutta näyttävät kuin aidosta nahasta tehdyiltä tuotteilta. Tyylikkyyden lisäksi tuotteet ovat edullisia hankintahinnaltaan. Lahjakortit Vingan lahjakortit ovat haluttuja, sillä niissä lahjansaaja saa itse päättää, minkä lahjan hän itselleen valitsee. Valikoima on mittava ja monipuolinen. Erityisesti yritykselle tämä on logistisesti helppo tapa antaa vaikkapa näyttävänä kampanja- tai liikelahjana. Vingan tuotteiden lisäksi valittavana on lahjoja myös muilta arvostetuilta tuotemerkeiltä ja brändeiltä. Lahjakortin ulkoasun ja tilausjärjestelmän...

NANOTEKNOLOGIA JA J. HARVEST & FROST BLACK BOW 60 – EI RYPPYJÄ EIKÄ SUTTUJA

Kun nanoteknologiaa käytetään oikealla tavalla kauluspaidoissa, syntyy paidasta aivan uudenlainen käyttökokemus. Kaada valkoisen paidan päälle vaikkapa punaviiniä, niin paita ei likaannu, vaan se on käytettävissä edelleen – siksi se soveltuu vaikkapa kokin tai tarjoilijan työkäyttöön ja on samalla huippulaadukas paita kaikkiin juhliin. Harvest & Frost Black Bow 60 -paidoissa on parannettu kuituja molekyylitasolla säilyttäen puuvillan tuntu ja säilytetty kauluspaiden trendikäs ulkoasu. Tällä tavoin paidasta syntyi öljyä ja nesteitä hylkivä sekä ulko- että sisäpuolelta, joten nesteiden läikyttäminen tai hikoilu ei haittaa ennen suurtakaan tärkeää tapahtumaa tai juhlatilaisuutta.                           Toinen mainio ominaisuus J. Harvest & Frost Black Bow 60 -paidassa on Never Iron -ominaisuus. Toisinaan tämä pitää paikkaansa Never Iron -paidoissa, mutta toisinaan taas silitysraudalle on edelleen käyttöä. Lähes kaikki James Harvest Frost -kauluspaidat ovat itsestään siliäviä ja ne kestävät paljon pesua – silitysrautaa ei tarvita, vaan paidat näyttävät hyvältä pesun jälkeen, kun ne laittaa päälle. Paita pysyy raikkaana koko työpäivän ajan, teipattujen saumojen sekä ryppyjä estävän käsittelyn ansiosta. Never Iron -ominaisuus aktivoituu kosteudesta. Suoristuakseen se pitää saada kosteaksi tai märäksi, mikäli paitaan on ilmestynyt käytössä pieniä ryppyjä. Black Bow Test Drive Edin Dzemat on yksi Ruotsin arvostetuimmista kokeista. Hän on ollut kansallisen ChefTeam -joukkueen kapteeni ja nimitetty The Rising Stariksi White Guidessa muutama vuosi sitten. Edin testasi Black Bow -kauluspaitaa vaativissa olosuhteissa omassa Brasserie by EDz -ravintolassa: ”Ensimmäinen vaikutelmani oli laadun tunne ja että tämä ei olekaan aivan tavallinen kauluspaita. Rypyttömyys sekä suoja roiskeita ja likaa vastaan höyryävässä keittiössä täyden salin aikaan on varmasti tervetullut lisä jokaiselle henkilölle”, totesi Edin testattuaan kauluspaitaa päivän ajan ravintolassa. Pre-pressed Sleeves ja...
Vastuu luonnosta ja ympäristöstä – James Harvest Sportswear 30 vuotta

Vastuu luonnosta ja ympäristöstä – James Harvest Sportswear 30 vuotta

Tänäänkin olemme kuulleet huolestuttavia uutisia esimerkiksi Välimeren tilanteesta. Puhutaan jopa, että muoviroskat ovat muuttamassa Välimeren valtavaksi muovimereksi. Uutisen mukaan suurimmat syyt Välimeren muoviongelmiin ovat liiallinen muovinkäyttö, heikko jätteiden käsittely ja massaturismi.   Tämä ei tietenkään ole ainut haaste, mikä on edessämme ja käsissämme jo nyt. Yksi haasteista on puuvillan viljely ja tekstiiliteollisuus sekä vallitsevat työolot, lapsityövoima sekä köyhyys niillä alueilla, jossa tekstiilejä ja tekstiileiden raaka-aineita tuotetaan edullisesti. James Harvest Sportwear -brändi täyttää tänä vuonna 30-vuotta ja on hyvä esimerkki vastuullisesta brändistä, jolle on ominaista korkea laatu. Koko mallisto pohjautuu amerikkalaiseen collegemuotiin sekä business- ja vapaa-ajan pukeutumiseen, jolle on ominaista korkea laatu. Brändi panostaa voimakkaasti suunnitteluun, tuotteiden käytännöllisyyden ja kestävyyden varmistamiseksi, muodikkuutta unohtamatta. James Harvest on 30-vuotisen olemassa olonsa aikana saavuttanut erityisesti yrityksissä ja yritysten business- sekä vapaa-ajan pukeutumisessa vakaan aseman. Yritykset ja organisaatiot, jotka painottavat laatua sekä brändin rakentamisen tärkeyttä omassa toiminnassaan, valitsevat usein omat tunnusasunsa sekä mainostekstiilinsä juuri James Harvest Sprortwearin mallistosta. Mallisto kattaa tuotteet vapaa-ajan laadukkaista T-paidoista ja pikeepaidoista, aina huppareihin, collegeasuihin ja korkealaatuisiin kauluspaitoihin sekä takkeihin saakka. Vastuullisuus ja toiminnan vaikutukset James Harvest Sportwear panostaa klassisiin malleihin ja laadukkaisiin tuotteisiin – konsepti, joka ei ole koskaan pois muodista. Laatu on hyvä tapa taata pitkäaikainen ja kestävä kulutus. Tuotteet ovat turvallisia ja eivät sisällä kiellettyjä ainesosia. Kaikkien James Harvest Sportware –malliston toimittajat joutuvat läpäisemään tiukan seulan. Brändi on mukana mm. Swedish Chemicals Groupin toiminnassa, jossa seurataan lainsäädännön kehitystä sekä uusimpia kehitysaskeleita kemikaalin käytön ja niiden vaikutusten osalta. Lisäksi James Harvest Sportwear noudattaa BSCI:n (Business Social Compliance Initiative) sääntöjä ja suosituksia. Säännöt ja ohjeistukset pitävät sisällään vaatimukset minimipalkasta, työajoista ja lapsityövoiman käytöstä, monien muiden kansainvälisten ohjeiden ja sääntöjen...

KIRJOITTAMISEN JUHLAA JA KYNÄKULTTUURIA

Kuulin uutisen, että kaunokirjoitusta ei enää opeteta koulussa. Digitaalisuus menee edelle, mutta varmasti jossakin vaiheessa kirjoittaminen, kaunokirjoittaminen sekä kalligrafia tulee olemaan trendi – kaiken digitaalisuuden keskellä.               Aurora, jo lähes sata vuotta vanha yritys, joka valmisti ensimmäiset mustetäytekynät lähes sata vuotta sitten, on harvoja eurooppalaisia tehtaita, jonka tuotanto on edelleen Italian Torinossa ja jossa käsityötaito on arvossaan. Lähes kaikki maailman kynäbrändit ovat vieneet ja ulkoistaneet tuotannon Kiinaan.               Perinteitä jo sadan vuoden takaa Aurora on kuuluisa italialaisesta huippudesignista. Laadukkaimmat ja arvokkaimmat täytekynien terät tehdään edelleen käsityönä Italiassa. Täytekynien terät ovat tarkkaa työtä, valmistetaan kullasta ja hopeasta. Harva meistä tietää, että ennen kuin täytekynän terä on valmis, sitä on testattu ja sillä on kirjoitettu 8000 metriä eli kahdeksan kilometriä. Tämä on yksi syy, miksi laadukkaalla täytekynällä on ilo kirjoittaa – se ei suttaa ja oman kirjottamisen laatu paranee. Harva myös tietää, että täytekynää ei pitäisi lainata kaverille, koska muutaman viikon kirjoittamisen jälkeen laadukas täytekynä oppii kirjoittajansa tyylin ja tavan kirjoittaa. Silloin kynä on parhaimmillaan ja optimoi kirjottajalle uskomattoman hienon ja kevyen kirjoituselämyksen, vähättelemättä kuulakärkikynää. Officina della Scrttura Torinossa Olin hiljattain Torinossa ja sain tutustua Auroran tehtaan yhteydessä olevaan vuosi sitten avattuun Auroran ”writing instruments” museoon, Officina della Scrittura, Sign and Writing Museum. Museon on perustanut ja rahoittanut Auroran omistajaperhe, CEO, President, Mr. Cesare Verona. Museo on perustettu kaupallisista lähtökohdista, mutta se ei ole kaupallinen museo, vaan esittelee laajasti kirjoittamisen historiaa ja kulttuuria puolueettomasti, eikä vain Auroran ja Auroran tuotteiden näkökulmasta. Tällä tavoin Cesare Verona haluaa kunnioittaa kirjoittamisen historiaa ja kulttuuria, sekä luoda jatkuvuutta tulevaisuutta ajatellen. Museon yhteydessä on...

AURORA WRITING INSTRUMETS – MADE IN ITALY – LAHJAKSI VALMISTUNEELLE

Aurora on perustettu poliittisesti epävakaina aikoina vuonna 1919 Italian Torinossa. Toisen maailmasodan aikana 1943 Auroran tuotantolaitokset tuhoutuivat pommituksissa ja siitä lähtien Auroran suunnitteluosasto, tuotantofasiliteetit, varasto ja pääkonttori ovat sijainneet Torinon pohjoispuolella lähellä Abbadia of Sturaa.  Aurora tunnetaan uniikista tyylistä, sekä laadukkaista ja arvokkaista tuotemateriaaleista, joissa yhdistyy historia ja nykypäivä, kokemus, käsityöläistaito sekä modernin teknologian ja tuotantotekniikan hyödyntäminen.                 Italialainen design ja ”craftsmanship” tunnetaan kaikkialla maailmassa. Myös italialainen Aurora on kynämaailmassa brändi, joka on kansainvälisesti tunnettu ja rakastettu. Pitkät perinteet ja kulttuuri ovat tehneet Aurorasta kynäkeräilijöiden suosikin. Vaikka kynien keräily ja kynäkulttuuri pohjoismaissa ei ole yhtä yleistä kuin kelloharrastus ja kellojen keräily, ovat silti kynien Limited edition sekä Limited production -numeroidut sarjat maailmalla arvossaan. Tietyt mallit saattavat nostaa hintaa jopa tuhansia euroja. Näistä numeroiduista sarjoista pidetään tilastoja valmistajan, valmistusvuoden sekä mallin mukaan, joista voidaan seurata, miten omien numeroitujen keräilykynien arvo kehittyy. Numeroituja sarjoja on aina valmistettu vain tietty määrä koko maailmaan. Tällä hetkellä More Onin verkkokaupassa (shop.moreon.fi) myytävän kalleimman Auroran Leonardo da Vinci 940 kultaisen Limited edition kynän hinta on 30 000 eur. Tätä kyseistä kynää on valmistettu koko maailmaan ainoastaan 99 kpl ja myynnissä oleva kynä on numero 50. Toisaalta Aurora brändin edullisin kynämalli on Kappa Azzurra kuulakärkikynä, jonka hinta on 29,00 eur. Esimerkiksi yrityksille soveltuvat Style Resin –sarjan allekirjoituskynät lähtevät hintaluokasta 45,00 eur.                   Numeroidun kynän arvo kasvaa – tiedustelu saattaa tulla mistä tahansa maailmalta Auroran numeroidun kynän ostajan tiedot pyydetään tallennettavaksi ostajan suostumuksella. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos joku jostakin päin maailmaa haluaa myöhemmin ostaa juuri kyseisen mallin ja kyseisen numerokynän, Auroran sopimuskumppani...
Branding Your Office – miksi brändätä toimisto ja toimitilat?

Branding Your Office – miksi brändätä toimisto ja toimitilat?

Luonnollisesti toimiston brändääminen lisää asiakasviihtyvyyttä. Jokaisen joka kävelee yrityksen toimitilaan pitäisi ensisilmäyksellä havaita, mitä yritys tekee. Samanaikaisesti asiakkaalle tulisi syntyä positiivinen mielikuva siitä, mitä yritys edustaa ja mitkä ovat sen arvot. Henkilökunnalle viihtyvyys on tärkeä asia. Sitä voidaan nostaa pienillä asioilla ja samalla rakentaa brändiarvoa yritykselle ja organisaatiolle. Jo monia vuosia on tutkittu, miten positiiviset kokemukset vaikuttavat yrityksen imagoon, brändi-identiteettiin ja sitä kautta yrityksen brändiarvoon. Tehokas brändi-imago vaikuttaa suoraan myyntiin ja markkinaosuuteen yrityksen toimialalla. Monilla asioilla on helppo erottautua kilpailijoista. Kuten brändäämällä henkilökunta tyylikkäisiin yrityksen merkkauksilla olevilla yhtenäisellä vaatetuksella, mutta myös toimitilan ja toimiston bräändäämisellä. Käytä ja näytä logoa sekä sloganeita – hyödynnä tuotebrändäys Tämä on kuitenkin herkkä osa-alue, koska liika on liikaa ja logon tuominen kaikkialle teippausten ja muiden merkkausten muodossa voi olla asiakkaan ja/tai vieraan mielestä ”liiallista korostamista”. Tyylikkyys on tärkeätä. Ovimatto ja logo sekä slogan tuloaulassa, mahdollisesti digital signagen hyödyntäminen ovat tyylikästä, kuten yrityksen omien corporate design –ohjelman värien käyttö. Asiakkaille jaossa voivat olla esimerkiksi yrityksen laadukkaat jakokynät, muistikirja, kahvikupit, mukit, astiastot, lasit ja vesipullot yrityksen omalla logolla/viestillä varustettuna. Nämä voivat myös olla jakotuotteita/lahjoja, jotka voidaan antaa asiakkaalle mukaan palaverin päätyttyä – muistijälkiä kohtaamisista. Merkkauksilla voidaan myös yrityksen kahvi- ja ruokailuastiastosta tehdä yksilöllisiä sekä uniikkeja.         Meillä More Onissa on laaja valikoima sisustustuotteita ja astiastoja sekä uniikkeja design –tuotteita sekä suomalaisilta että ulkolaisilta designereiltä ja taiteilijoilta. Näkyvää profilointia menestyville yrityksille, organisaatioille, harrastusporukoille, seuroille ja joukkueille. Ota yhteyttä, jos haluat keskustella lisää. Olli Ilmolahti olli.ilmolahti@moreon.fi More On Oy 040 528 9005...
Yhdistä digitallinen älykäs tieto ja branding – smart intelligent packaging

Yhdistä digitallinen älykäs tieto ja branding – smart intelligent packaging

Robotit, älykäs automaatio, ”systems for modern society”, ”smart intelligent packaking, IPA – paljon hypeä, mutta varmasti myös paljon konkretiaa ja mahdollisuuksia. Digitaalista älykästä tietoa ei vielä juurikaan hyödynnetä pakkauksissa ja promootiotuotteissa. On selvää, että digitaalisen älykkään tiedon käyttäminen, robotiikka sekä IPA (Intelligent Process Automation) on kaiken kaikkiaan laaja käsite ja kokonaisuus. Hyödyntämisalueita on valtavasti, joista heti ensimmäisenä mieleen nousee elintarviketeollisuuden pakkaukset, joissa hyödyntämismahdollisuudet ovat ilmeisen suuret. Intelligent packaging Uuden teknologian avulla pakkausten rooli viestinnän ja mainonnan välineenä korostuu. Pakkausten avulla voidaan välittää tuotteeseen liittyvää tietoa, viestejä, viihdettä ja muuta tuotteen kannalta oleellista informaatiota. On arvioitu (Smithers Pira), että älykkäiden pakkausten (intelligent packaging) markkina kasvaa 18 % vuodessa, USD2,0 Billion, seuraavan viiden vuoden aikana. Digitaalista viestintää ja mainontaa ei ole kuitenkaan juurikaan vielä hyödynnetty yritysten ja organisaatioiden promootio- ja giwe-away –tuotteissa. Promootiotuotteiden merkitystä yrityksen yhtenä brändin vahvistajana ja luojana ei voi kiistää. Se on helppo ja kustannustehokas tapa näkyä ja varsin edullinen mediakanava yritykselle. Kannattaa siis miettiä, miksi ei yhdistäisi älykästä digitaalista tietoa promootiotuotteiden pakkauksiin ja itse tuotteisiin. Liikelahja tai kampanjatuote saa tällä tavoin aivan uudenlaisen merkityksen, myös viestintävälineenä.             Digitaalisen sisällön avulla itse tuotteesta tai tuotteen pakkauksesta voidaan tehdä yksilöllinen ja aivan uudella tavalla kiinnostava kokemus. Digitaalinen sisältö voi olla videoita, kuvia, musiikkia, kampanjoita, alennuksia, toivotuksia, uutiskirjeitä, tuotelanseerauksia ja kilpailuja, joilla voidaan lisätä interaktiivisuutta ja osallistumista. Tänä päivänä myös lisätty todellisuus (augmented reality), on mahdollista tuoda kuluttajan saataville – ainutlaatuinen ja mieleenjäävä kokemus, kun ”tähti, idoli tai miksei vaikkapa yrityksen toimitusjohtaja” saapuu ”livenä” paikalle promootiotuotteen mukana videolla. Lisäksi kampanjan aikana syntyvää dataa voidaan hyödyntää liiketoiminnan ohjaamiseen myöhemmin, mikä on erityisesti uusien tietosuojasäädösten näkökulmasta arvokas...